cat-right
Zsírégető torna

Zsírégető torna

Has, láb, popsi

Has, láb, popsi

Crossfit

Crossfit

Jóga

Jóga

Kislabdás óra

75min

x-co

X-Co

Álomalak „Békés harcos” módszerekkel!

Álomalak „Békés harcos” módszerekkel!

 

Zsírégető torna

Zsírégető torna

A zsírégető torna egy könnyű vagy közepesen nehéz aerob edzést jelöl, mely során, az aerobic-kal ellentétben az ugráló gyakorlatok helyett lépkedés van, nem koreografált, könnyen követhető.
A minden ízületet átmozgató bemelegítés után, egy kb. 20 perces intenzívebb mozgás következik, ami egy kicsit hasonlít az aerobic-ra, de annak is csak az alaplépéseire. Bemelegítés után hozzávetőlegesen 15-20 percre van szüksége szervezetünknek ahhoz, hogy elérje az optimális energia szintet és elkezdje a tartalékokat felemészteni.  Ezt az első 20 percet mindig a csoport igényeinek megfelelően próbáljuk összerakni, melybe olykor-olykor még a step padok is előkerülnek. Az intenzív mozgást követően átmozgatunk minden izomcsoportot szervezetünkben, hogy semmi ne maradjon ki.

Több fontos összetevő is létezik a zsírégető torna alkalmazása folyamán, melyek nem kapcsolódnak szervesen az edzés programhoz, de hatékonyabbá teszik azt. Első és legfontosabb az étkezés által befolyásolni az eredményességet. Zsírégető torna előtt másfél órával együnk utoljára, hogy edzés közben ne az emésztésre koncentrálódjon szervezetünk figyelme, továbbá másfél órával előtte mindenképpen együnk, hogy legyen elegendő energiánk a tornához. Fontos szabály, bár sokan nem veszik figyelembe, pedig nagy befolyással bír a zsírégető torna végkimenetelére, nem utolsó sorban a közérzetünkre. Ennek tudatában, akár szabályként is hozhatjuk magunknak és mint minden mást, ezt is hamar meg lehet szokni.

A helyes légzés technika alkalmazása alapvető és elengedhetetlen a szívritmus szabályozásával kapcsolatban. Az orron át való egyenletes lélegzés fontos összetevője annak, mennyire vagyunk kitartóak a zsírégető torna során. Szervezetünknek ugyanolyan szüksége van a kielégítő oxigén ellátásra, mint a tápanyagra. Amennyiben nem jut elegendő oxigén a sejtek számára, hamar elfáradnak, aminek folytán a zsírégetés nem történik megfelelő mértékben és még a kedvünket is elveszi az edzéstől, hiszen kifáradunk a semmiért. Minden egyes órára megpróbálunk valami újat bele építeni az edzésbe, hogy ne legyen unalmas – monoton, így nem csak súlyzókkal dolgozunk, hanem gumikötéllel, gumiszalaggal, fit-ball labdával is.
Célunk amellett, hogy elérd a célod, hogy az edzésen ne csak elfáradj, hanem érezd is jól magad!

Amennyiben kedvet kapott zsírégető tornánkhoz, szeretettel várjuk fitnesz termünkben!

  3705 megtekintés