cat-right
 

Tabata crossfit

Zsírgyilkos edzésmódszer – TABATA

A leggyorsabb formája annak, hogy zsírt veszíts és állóképességet nyerj.

Az elmúlt évek legnépszerűbb módszerévé a Tabata edzésmódszer vált. Ennek mi is lehet az oka? Talán a hatékonyságában keresendő, hiszen rövid időt vesz igénybe, a japán Izumi Tabata által kifejlesztett módszer.
Nagy intenzitású szakaszokból, és rövid, az esetek többségében teljes pihenőkből álló gyakorlatsorból áll, így ezeknek a gyakorlatoknak a végzésével jóval több zsírt lehet elégetni, mint egy közepes intenzitású aerob edzéssel. Ezzel az új edzésmódszer növeljük az állóképességet és az erőt, miközben a vércukorszintünk csökken.

Mitől más a TABATA módszer?

Mitől más a TABATA módszer mint a többi, már jól ismert edzés módszer?
Vegyünk például egy közepes intenzitású kardió edzést, ami lehet akár 30 perces futás, vagy kerékpározás. Elvégzése során 300-400 kalóriát éget el szervezetünk, ami teljesen normális értéknek mondható. Tulajdonképpen a Tabata módszer során végzett edzéskor is ugyanennyit éget el a szervezetünk, de a folyamatosan váltakozó intenzitás miatt a Tabata edzés után a zsírégetés nem csak az edzés alatt, hanem utána még 24 órán át úgynevezett utóégető hatás figyelhető meg, miközben mi a hétköznapi dolgainkat végezzük (alszunk, eszünk, pihenünk stb.).

A szervezetre gyakorolt hatása:
Javítja állóképességünket, testünk kitartását, erőnket, növeli teljesítményünket, javítja mozgáskoordinációnkat, testtudatunkat, gyorsaságunkat, egyensúlyérzésünket és még sorolhatnánk.

Mire számíthatsz egy Tabata módszeres edzés során?
A Tabata titka a rövid ideig tartó intenzív terhelés és a szünetek váltakozása: az egyszerű gyakorlatokból nyolc húsz másodperces sorozatot kell végezned, tíz másodperces szünetekkel! A Tabata akkor fejti ki igazán a hatását, ha minden gyakorlatot teljes erőbedobással, pontosan és precízen végzel! Mivel a gyakorlatok alaposan megdolgoztatják az izmaidat, mindig alapos bemelegítéssel kezdünk és nyújtással fejezzük be az edzést.
A Tabata Crossfit edzésen használt eszközök variációja szinte végtelen lehet, ahogy ezt a crossfit edzéseken már megszokhattátok. Csak, hogy néhányat említsünk: súlyzók, kettlebell, gumikötél, step pad… stb. illetve a saját testsúlyod. Mivel minden gyakorlatnak létezik könnyített változata, nem jelent problémát, ha különböző képességű és fittségű egyének kerülnek össze egy ilyen edzésen.

„Az egész csak azon múlik, hogy benned van-e a csak azért is. Csak azért is menni,csinálni,megbotlani, szeretni, csalódni, félni, folytatni, fájni, örülni, gúnyos kacajok tárgya lenni, elérni…
Merni elérni…Mert egyszer bizony tátják majd a szájukat, hogy hittel hova lehet eljutni…
Mert a kitartás és az alázat sikert szül.”

Munkám során több edzéstípust kipróbáltam, de úgy érzem, ez az a módszer, amit bárki el tud sajátítani, ha van elég kitartása hozzá és nem csak jól nézünk majd ki, de boldogabb, energikusabb, nyugodtabb emberek leszünk minden egyes edzés elteltével.
Szeretném átadni minél több embernek azt az élményt, amit a TABATA CROSSFIT nyújt.

Szeretném átadni minél több embernek azt az élményt,amit a TABATA CROSSFIT nyújt

Az óra időtartama: 1 óra

Légy egészséges! Légy kitartó! Légy dögös!!! Légy Tabata Crossfitt -es!!!

Tabata Crossfit Krisztával –  Hétfőn 18.00-19.00-ig, Szerdán 18.00-19.00-ig és Péntekenként 18.00-19.00-ig.

  4738 megtekintés