cat-right
 

Gerinc jóga

Gerinc jóga

Általánosságban a jógáról amit tudni lehet:

A jóga az egyik legősibb mozgás- és filozófiai rendszer. A testmozgásból, légzésből és koncentrációból álló ászanák pozitív hatást gyakorolnak a személyiség egészére. Rendszeres végzésük során felfrissül tested és szellemed, tartásod javul, teherbíró képességed megnő és kiegyensúlyozottá válsz. Az egyensúlygyakorlatok fejlesztik idegrendszered ellenálló képességét a stresszel szemben. A jóga az ősi Indiában nem a tömegeknek szólt. Szerencsére ma már nem csak a kiváltságosak tanulmányozhatják és gyakorolhatják. A jóga ászanák rendszeres gyakorlása növeli a hajlékonyságot, miközben segít megszabadulni a testben felhalmozódó mérgektől, amelyek gátolják az életenergia áramlását. Hatásos a szív- és érrendszer állapotának fejlesztésére. A helyes légzés elsajátítása elősegíti a belső szervek egészséges működését a rekeszizom által gyakorolt finom masszírozás révén, továbbá a megnövekedett oxigénbevitel javítja oxigénellátottságukat. A jógázásból fakadó felülmúlhatatlan örömre, békére és szépségre nincsenek szavak.

Általános tudnivalók jógázás előtt:

  • üres gyomorral gyakorolj
  • laza, kényelmes viselet ajánlott; gyakorlás előtt vedd le a szemüveget, és minden ékszert
  • tartsd tiszteletben saját határaidat! – sose végezd az ászanákat túlzott erőfeszítéssel
  • ha gyakorlás során túlzott fájdalmat, szédülést tapasztalsz, azonnal hagyd abba a gyakorlást
  • fordított testhelyzetű pózokat kerüld menstruáció alatt!

Gerincjóga

“modern mozgásterápiák és a Hatha jóga találkozása”
Az órát minden esetben szisztematikus átmozgatással kezdjük, amelynek célja nem csupán bemelegítés, sokkal inkább a nap közben kialakult görcsös tartás kimozgatása, az energiaáramlás kiegyensúlyozása. Ezt követően kezdődik a gyakorlás, amely anatómiailag átgondolt, biztonságosan kivitelezhető, a testet szimmetrikusan átmozgató ászanákat jelent.
Az órát relaxációval zárjuk, amely során a gyakorlók megtanulják testüket és elméjüket valóban ellazítani, továbbá ez idő alatt épülnek be a gyakorlatok jótékony hatásai.

A gerincjóga élettani hatásai:

  • javítja a tartást
  • erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
  • növeli az ízületi hajlékonyságot
  • javítja a testtudatot
  • növeli a magabiztosságot
  • javítja az általános közérzetet

 

A gyakorlás ideje:

Ászanákat a nap bármely szakában gyakorolhatunk, kivéve az étkezések utáni időszakot. A legjobb a napkelte, ilyenkor az elme gondolatoktól mentes. Tapasztaljuk, hogy ilyenkor az izmok merevebbek, a késő délutáni gyakorláshoz képest, mégis ajánlott ez az időszak a gyakorlásra. A reggeli jóga elsődleges célja a test felébresztése és felkészítése az előttünk álló napra. Ugyancsak alkalmas a gyakorlásra a napnyugta ideje. Az esti jóga inkább az ellazulást, a pihenés előkészítését szolgálja. Segít feldolgozni a napi stresszt, valamint támogatja a szervezet öngyógyító és méregtelenítő folyamatait.

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, szeretettel várjuk Jóga óráinkon a hét minden napján!

  3446 megtekintés